sobota, 31 grudnia 2016

panel

Gdybym nie miał wiedzy w postaci zmierzonej temperatury w pomieszczeniach to bym się nie odzywał. Nastawy kotła i regulatora mam takie same od grudnia 2008 do dziś a co za tym idzie takie same temperatury w pomieszczeniach. Jedyna "nowość" to regulator włączania cyrkulacji ciepłej wody i dobowa oszczędnośc zużycia gazu o 1,5m3 (zauważona już w 1 dniu po zastosowaniu programatora, którego tryb jest dostosowany do mojej bytności w domu).na jakim etapie budowy jesteś ale jak masz możliwość zrobienia i nie masz jeszcze zakupionego np. pieca gazowego - to zrób cyrkulację. Ja zrobiłem cyrkulację i też sprawdziłem + serwisant piec też to potwierdził że cyrkulacja wychładza wodę ciepłą i to fakt. Jeżeli nie patrzysz na rachunki to nie ma o czym gadać robisz i myjesz ręce od zaraz w ciepłej wodzie. Jeżeli szukasz oszczędności to nie robisz i już. Trzecie wyjście. Kupisz kocioł gazowy (na innych paliwach nie sprawdzałem) z możliwością sterowania godzinami i czasem cyrkulacji. Tak jest u mnie - cyrkulacja jest załączona w sumie około 2 godz. na dobę w okresach kiedy wiadomo, że z ciepłej wody musisz korzystać. Ponadto na panelu sterowania kotłem mam dodatkowy przycisk tzw. "party" (impreza). Jest to przycisk którego załączenie powoduję zmianę nastaw (temp. wody, temp. w pomieszczeniach, czasu i okresu pracy cyrkulacji) do zadanych dla tego przycisku w stosunku do nastaw głównych. Przykład: masz gości i nie chcesz by po godzinie 22 temperatura przełączyła się na nocną i przestała grzać c.w.u. - to naciskasz przycisk i masz wszystko bez zmiany nastaw głównych na kotle. Inny przykład bierzesz niespodziewany prysznic to wpierw wciskasz przycisk "party", jak nie chcesz odpuszczać części wody. Kocioł wraca do nastaw głównych jak wyłączysz przycisk "party" lub gdy zapomnisz to kocioł sam wróci do nastaw głównych w momencie przełączenia na nowy tryb np. załączysz w nocy i zapomnisz przełączy się sam gdy będzie przechodził w tryb dzienny.Dla tego przycisku możesz zaprogramować inne czasy i godziny pracy dla: cyrkulacji, temperatury wody użytkowej, temperatury w pomieszczeniach wew. i mogą być one (czasy i godziny) inne niż w nastawie głównej (lub się pokrywać). U mnie pracuje kocioł vissmanna z pogodówką (podejrzewam, że inni producenci też mają takie rozwiązania). Reasumując co do cyrkulacji. W nastawie głównej mam ustawioną cyrkulację po 0,5 godz. 4 x w ciągu dnia. Ponadto w nastwie przycisku "party" jest zaznaczone praca od 7 rano - 24 godz. na dobę (non stop) więc każde załączenie "party" włącza pompę obiegu cyrkulacji. Jest jedno ale (tak podejrzewam) przycisk "party" jest dostępny chyba (?) tylko w opcji pełnej pogodówki dla kotła - trochę wyższe koszty zakupu. U mnie to działa 6 lat.Ciekawostką dla mnie jest to że można wydać np. 100zł /m-c dodatkowo na cyrkulację nie zauważając zmniejszenia zużycia energii w ogrzewaniu?
Jakim cudem? Rurki z wodą idą na zewnętrznych ścianach budynku na ociepleniu?
Może tak jak kolega pisał instalacja jest totalnie spartaczona - pompa chodzi non-stop, stalowe rurki, brak izolacji, nieodpowiednio dobrany zasobnik i piec ze źle ustawioną elektroniką o ile ją posiada...
który piszesz o 160-metrowym domu, co na cyrkulację wydajesz 1000zł rocznie... Czy zauważasz że wg twoich wyliczeń jeżeli byś miał tej cyrkulacji zamiast np. 10mb, przykładowo 35mb, to byś wydał 3500 zł rocznie, czyli tyle co na separator skrobi ogrzanie całej Twojej chałupy, raptem kilkoma rurkami od cyrkulacji...
Fenomen po prostu. Patent na te rurki pół świata od Ciebie kupi. Po co instalować w domu grzejniki pod oknami jak wystarczy kilka rurek z Twojego rozwiązania.
Mój plan cyrkulacji: włączana czujkami obecności w pomieszczeniach i czujką przy zlewie; rurki pexal w podwójnej otulinie; pompa bez znaczenia czy energooszczędna, bo mam w nosie kilka zł rocznie...; pompa włączana na tak krótki czas jaki tylko będzie możliwy. Zasobnik na wodę 300l.
Jak ty mi forumowiczu z tego 1000 zł rocznie wyciśniesz?
Chyba że przez km będę tą wodę pompował...


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz