sobota, 7 października 2017

elementy

Murowanie idzie dalej i zaczęło mnie nurtować jedno pytanie. Do jakiej wysokości murować ściany działowe przy skosach? Do dolnego poziomu krokwi? Ale co wtedy z drugą warstwą izolacji wełną i paroizolacje? dać te dziesięć centymetrów niżej? Tylko jak wtedy mocować stelaż od KG i co z akustyką pomieszczeń?Specem w tej dziedzinie nie jestem, ale kiedyś też miałem ten problem. Brakowało mi wysokości, a dyble wypadały 3cm od krawędzi muru i często odłupywało pustaka. Dobrze by było wyrównać uskoki pustaków wieńcem żelbetowym z dwoma drutami fi6.Kupiłem spiro wełna 5 skądś mi została tylko tak rano sprawdziłem na budowie i mam szczelinę pomiędzy rurą a ścianą działową ok 2-3cm. Ugniatać wełnę czy szukać cieńszej po składach. Tylko szkoda mi dla dwóch rur 3 metrowych całą paczkę kupować. Co do rury niestety nie udało mi się wcisnąć już waty. szczelinę uzupełniłem pianką. Rura idzie pomiędzy łazianką a pralnią więc mam nadzieje że ewentualne szmery nie b będą mi przeszkadzać.Codziennie przybywa ścian. Stanowiska murarskie są przygotowane na każdej ścianie. W jednym miejscu jest to rusztowanie w innym zwykła deska na pustakach. Przygotowanie tego wcześniej mocno usprawnia robotę. jak od wewnątrz domu to bym w ogóle się tym nie przejmował, a jak od zewnątrz to albo możesz bawić się w szlifowanie albo po prostu zetrzesz w tym miejscu troche styropian przed przyklejeniem Zeskanuje z projektu jutro ale mam tam tylko mocno ogólny zarys elewacji.
Ponieważ już za tydzień wchodzi dekarz musimy zabrać się za impregnacje drewna. Tylko ta pogoda, ciągle pada. Trzeba improwizować. Zmniejszyło to w sposób znaczący zużycie impregnatu. Każdy element jest malowany dwa razy nie żałując materiału tak aby nasiąknął jak najmocniej.
Dziś mam wolne w pracy, wstałem w miarę wcześnie i zająłem się pracami które nie generują zbyt dużo hałasu. Docięciem bloczków na lukarnę. Wykorzystałem bloczki odpadowe. Zamontowałem też kotwy do murłaty z wykorzystaniem kotwy chemicznej.Pierwszy raz działałem z tym rodzajem materiału, zaskoczył mnie pozytywnie. Trzyma bardzo mocno.

Proces impregnacji przebiegał niczym w fabryce.
Stanowisko pierwsze – heblowanie
Stanowisko drugie – malowanie pierwszej warstwy
Stanowisko trzecie – malowanie po raz drugi
Stanowisko czwarte – dosychanie
Stanowisko piąte (garaż) – składowanie pod zadaszeniem
Udało się dziś pomalować połowę drewna konstrukcyjnego. Dojechała też dostawa nadproży i kilku pomniejszych elementów ze składu.
BTW 5mm to żadna odchyłka Z rzeczy w których popełniłem babola to zapomniałem przy rozmierzaniu kotew pod murłatę uwzględnić lukarny i będę musiał wyciąć dwie kotwy i wstawić je w innym miejscu.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz